|
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 18:23, 25 Wrz 2009 Temat postu: Tyrannosaurus 1:10 HSP |
|
|
Po kilku latach przerwy w końcu i ja skusiłem się ponownie na model "jeżdżący" Tym razem wybór padł na spalinkę. Produkt jest firmy HSP, z tego co czytałem jest to model robiony dla HSP przez firmę, która robi także modele dla HPI. Jest to po prostu tańsza alternatywa HPI. Model jest nowy, zakupiony w firmie NITROTEK, właśnie przed chwilą został wyjęty z pudełka i wszystkie zdjęcia są na gorąco. Spalina to dla mnie nowość więc muszę sporo się podszkolić i nauczyć. Jak się rozeznam co i jak to będę brał się za docieranie silnika. Na temat docierania znalazłem trochę inną stronkę: [link widoczny dla zalogowanych]
A tu krótki opis i dane modelu:
Fantastyczny Monster Truck z napędem 4 x4. Tym samochodem wygrasz z każdym terenem. Wzmacniana 2,5 mm aluminiowa płyta podwozia, podwójne olejowe amortyzatory z elementami oksydowanego aluminium, doskonale dopasowane wahacze - to tylko niektóre elementy gwarantujące maksymalną satysfakcję! Żeby dokładnie dopasować auto do swojego stylu i panujących warunków otrzymujecie regulowane zawieszenie. Żeby poczuć moc napędu nitro dajemy Wam duży i niezawodny silnik 18. Podwójny filtr powietrza zabezpiecza kurzem i błotem. Ostra jazda to także ostre hamowanie. Tyranozaur standardowo wyposażony jest w modelarskie hamulce tarczowe. Tarcze są w pełni wymienne, dlatego gdy zaczną się zużywać można bez problemu i niedrogo wymienić je na nowe. Przód i tył auta chroniony jest przez specjalne zderzaki. Przydadzą Wam się gdy nie opanujecie prędkości modelu.
Charakterystyka:
- kompletny model gotowy do jazdy
- wysokiej jakości aparatura radiowa AM
- krótsze wachacze dla szybszych reakcji układu zawieszenia
- nowe rozwiązania w konstrukcji silnika dla lepszego chłodzenia i większej mocy
- regulowane zawieszenie
- pełna protekcja elektroniki
- zbiornik paliwa ze specjalnym zabezpieczeniem przed wyciekami
- w pełni łożyskowany - dla mniejszych oporów i większej żywotności
- łącznie osiem amortyzatorów - żeby zawsze idealnie trzymać się drogi
- podwójna amortyzacja - dwa olejowe amortyzatory na każde koło
- przednie i tylne zderzaki na sprężynowych amortyzatorach dla ochrony przed uderzeniami
- super wytrzymała 2,5 mm płyta podwozia z oksydowanego aluminium
- silnik 18 - niezawodny i mocny, dla ostrej jazdy w terenie i na asfalcie
- modelarskie hamulce tarczowe dla pełnej kontroli przy każdej prędkości
Dane techniczne:
- skala 1:10
- długość 400 mm
- szerokość 319 mm
- wysokość 185 mm
- waga 1780 g
- silnik GO 18
- napęd 4 x4
- rozstaw osi 275 mm
- prześwit 30 mm
- koła 120 x 26 mm
- zalecane paliwo nitro 16%
Za uwagi sugestie i ewentualną pomoc będę bardzo wdzięczny
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MisiaQ
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sterdyń
|
Wysłany: Pią 18:54, 25 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kiedyś, gdy sam to przerabiałem natrafiłem na bardzo fajny poradnik dotyczący właśnie docierania i późniejszej regulacji silnikia.
Poradnik ten był udostępniany na stronie RCWorld.pl, ale go usuneli... Naszczęście znalazłem go na dysku na drugim kompie : )
Jest tu - > [link widoczny dla zalogowanych]
P.S Połamania kół
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 19:25, 25 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
fajny
a jak z częściami do niego ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 19:28, 25 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki MisiaQ za instrukcję, bardzo fajna i obszerna Jak dojdę co i jak to pewnie jutro zacznę docierać silnik
Do modelu dokupiłem bańkę 2,5 L paliwa 16% oraz zestaw startowy - śrubokręty, 2 klucze do świecy i kół (mały i duży), podgrzewacz świecy z ładowarką, butelka do tankowania. Paliwo i ten kompletny zestaw startowy kupiłem po promocyjnej cenie (dogadałem się z firmą ).
Ostatnio zmieniony przez zdzisiek dnia Pią 19:33, 25 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nowaczq
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 13:43, 26 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kolejny off road w Siedlcach
Model przyjemny, Nitrotek robi dobre spalinki
A z tym że to tańsze hpi jakoś się nie mogę zgodzić,
ponieważ jest jedna fabryka ( w Chinach) produkujaca off i on roady
takie jak Twój, a potem sprzedaja to róznym firmom, i dlatego
pod róznymi nazwami są na rynku.
Gratuluję modelu
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 14:20, 26 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj docierałem silnik, wrażenia mam mieszane. Zapalił za pierwszym razem, pierwsze dwa zbiorniki na "cegle" bez problemu. Trzeci zbiornik... zdejmuję a silnik gaśnie. Ponowny rozruch.. to samo. Zakładam grzałkę i nie zdejmuję jej i wszystko OK. Ponownie zdejmuję grzałkę, silnik potrafi popracować kilka, kilkanaście sekund i gaśnie. Jeśli z grzałką to nie ma problemu, bez grzałki różnie. W końcu wypaliłem trzeci zbiornik i trochę delikatnie chwilami podgazowywałem. Czwarty zbiornik,zdjąłem grzałkę i pierwsze próby krótkich jazd zgodnie z instrukcją o docieraniu. Specjalnie nie było problemu ale silnik przy chwilowym postoju zgasł przed wypaleniem paliwa. Zatankowałem piąty zbiornik, zapaliłem silnik, po krótkim rozgrzewaniu zdjąłem grzałkę i silnik zgasł. Próbowałem kilka razy i kilka razy "zacharczał" ale na dobre nie chciał się uruchomić. Myślę, że w końcu padł akumulator w grzałce. Na razie się ładuje ale już dziś nie mam kiedy wyjść na próby jazdy. Będę próbował jutro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 16:55, 26 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba świeca
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 16:59, 26 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
kris napisał: | Chyba świeca |
Wykręcałem świecę i podłączałem do grzałki do się żarzyła. Za drugim czy trzecim razem jak podłączałem (oczywiście na chwilę) to spiralka świecy gasła w oczach, wyglądało to jakby siadał akumulatorek grzałki. Zobaczę co się będzie działo jutro, na wszelki wypadek złożę zamówienie. A może ktoś ma do odsprzedania świecę nr 3
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 11:33, 27 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj koło południa trochę pojeździłem. Na razie silnik jeszcze w fazie docierania ale model nieźle śmiga Ustawienia na razie są standardowe ale będę chyba musiał coś zrobić z wolnymi obrotami bo jak chwilę popracuje na wolnych obrotach to silnik gaśnie. Jeśli delikatnie przytrzymam gaz to jest OK. W trakcie jazdy nie gaśnie tylko na postoju po krótkiej chwili bezczynności. Na wszelki wypadek zamówiłem dodatkowe świece Ale ogólne wrażenia są super
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 10:47, 29 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Mam kolejne pytanie dla znawców tematu Chodzi mi o termometr na podczerwień. Trochę się zdziwiłem, że trzeba go odpowiednio ustawić - parametr intensywność/emisywność promieniowania ciepła (jakieś takie pierdoły). Z tego co inni piszą, to np. dla aluminium piaskowanego, gołego jest to 21, aluminium anodyzowane - 77, inne, np. pakiet aku - 95. Np. termometr HPI (podobno) ma ustawione fabrycznie na 95E. W Duratrax można zmieniać te parametry. Może ktoś z Was ma jakąś wiedzę na ten temat, jak Wy to ustawiacie ? Na razie ten termometr jest w drodze (Duratrax - jutro dotrze) ale pytam zawczasu A w ogóle to w którym miejscu mierzy się temperaturę - na głowicy czy na świecy
Ostatnio zmieniony przez zdzisiek dnia Wto 10:48, 29 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MisiaQ
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sterdyń
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 12:02, 29 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki, nie myślałem że u nas na forum też ten temat był poruszany
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
as333
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 23:54, 29 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Mój Specter Carsona docierany był w Józefowie tam gdzie go kupiłem, usługa wliczona w cene zakupu.
Dodatkowo zakupiłem tego Duratraxa i mierze na 95E, choć wydaje mi się , że nie do końca pokazuje faktyczną temp. Najlepiej było by wykalibrować to metodą porównawczą z jakimś sprawdzonym termometrem podczerwieni. Stosuje jeszcze jeden sposób pomiaru temperatury , może dośc niedokładny ale dużo mówiący. Przeczytałem to gdzieś w necie. Sposób jest na tzw. ślinę. Generalnie ciut śliny na cylinder i widać jak sie zachowuje, gdy jest ok 120stopni to praktycznie ślina wrze jak szalona, przy 100 stopniach slina wrze albo próbuje wrzeć, proces nie jest tak szybki jak wcześniej opisany. Być może to zły sposób , na pewno nie jest dobry do ustawiania mieszanki . Ale do sprawdzenia temperatury już wykalibrowanego gaznika , może pomóc. Raz miałem taki przypadek,duratrax pokazuje mi 135stopni , qrcze myśle powinno być po silniku w sumie albo jakoś inaczej powinien cykac. Dawaj go na ślinę a tu zonk- ledwo co odparowala. Okazalo sie, że syn sie bawil i przestawil termometr hahaha.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 6:03, 30 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Tutaj jest co nieco na temat kalibracji - głównie ostatni post:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tutaj jest ta tablica emisyjności:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez zdzisiek dnia Śro 6:05, 30 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 10:35, 30 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
kaamilalfa napisał: | fajny
a jak z częściami do niego ? |
Z częściami nie ma najmniejszego problemu. W tej chwili na stronie NITROTEK jest chyba 137 pozycji Jeśli czego nie ma na stronie to wystarczy telefon do firmy i albo "wykopią" z magazynu albo zrobią szybką dostawę
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|