|
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łochów
|
Wysłany: Pią 12:20, 09 Wrz 2016 Temat postu: Docieranie benzyny??? |
|
|
Czy nadaje się do tego Olej motul 2T do skuterów?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maki
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Pią 19:51, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Moze być Motul a najlepiej ten 800 2T. Z tym ze na tym syntetyku długo bedzie sie docierał silnik. Plus jest natomiast taki ze nie zarżniesz silnika, trzeba sie naprawde mocno postarac by tak sie stało . Docieranie- "na ostro"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łochów
|
Wysłany: Sob 8:50, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Witam no to lipa miał być mineralny a sprzedali mi syntetyk wychodzi na to.zaplacze się jak zatre ten silnik.Kolego najprościej by było jak byśmy się zdzwonili i pogadali ja na nim nie widzę oznaczenia 800.Mogl bym ci jeszcze na tel podesłać fotki opakowania. Wypaliłem juz na nim 1.5l mieszanki .Silnik dle55.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łochów
|
Wysłany: Sob 8:54, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jak by co mój podam swój nr tel 600 932 064
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łochów
|
Wysłany: Sob 9:54, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Kuźwa mać co ja mam teraz zrobić nie potrafię docierać na syntetyk nigdy nie słyszałem że mozna docierać na syntetyku.Wypalilem w ten sposób około 1l max 1.5l.Na przemian 2 tyś do 6 tys obrotów. TRAGEDIA? POMOCY
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łochów
|
Wysłany: Sob 9:57, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Czy mogę zmienić na mineralny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karol p
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 15:53, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Syntetyk zostaw na później a na teraz dokup trochę mineralnego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łochów
|
Wysłany: Nie 8:20, 11 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ale czy mogę przejść na mineralny po tym jak pracował na syntetyku czy może juz go zatarłem to moja pierwsza benzyna w dodatku nowa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maki
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Pon 20:39, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Daj sobie spokój z tym mineralnym. Na mineralnym szybciej byś owszem dotarl, ale jest gorsze smarowanie i trzeba bardzo uważać by silnika nie zatrzeć. Na syntetyku docieranie trwa co prawda dłuzej ale silnik trudniej zatrzeć. Ważne jest natomiast by docierać "na ostro". Ten sposób gwarantuje lepsze osadzenie pierścieni i dopasowanie sie do cylindra. Poczytaj sobie na necie ...jest kilka opracowań docierania silników benzynowych. Acha...i jeszcze ważna sprawa. Odkręć troche wiecej benzyny, zeby silnik pracował na lekkim przelaniu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łochów
|
Wysłany: Wto 7:40, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki poczytam.Do Chrcynna ktoś z waszych stron się wybiera?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffi_25
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Wto 10:45, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
HEREZJA ZA HEREZJĄ SYNTETYKI WOGÓLE NIE NADAJĄ SIĘ DO DOCIERANIA CZEGOKOLWIEK !!!
200ml oleju mineralnego i 7L paliwa.
i
1. 100ml + 3l + 1/4 obrotu więcej odkręcasz iglica H i L ( na przelanym silniku. )
2 100ml + 4l ( po 2l skręcasz iglice - wstępna regulacja - nie za mocno z H jak traci obroty to odkręcasz 1/8 )
A potem syntetyk 100ml na 4l, i ustawianie silnika.
Ostatnio zmieniony przez Graffi_25 dnia Wto 10:58, 13 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maki
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Wto 21:39, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
hehe, to się uśmiałem. Wymądrzał sie nie bede bo to sensu niema. Może tylko zacytuje swojego kolegę z ktorym ostatnio troche przegadałem o docieraniu silnika 2T. I nie ważne czy to silnik od kosiarki, piły, motocykla.....
"teoria docierania na mineralnym oleju już dawno została obalona,nie wolno docierać na minerale, ponieważ minerał w dużo niższej temperaturze zaczyna się szklić na cylindrze
a stąd już prosta droga do zatarcia,we wnętrzu cylindra powstaje tzw "glazing"...półsuche smarowanie
mineralne oleje mają temperature zapłonu ok 110 stopni a syntetyki 250
podczas docierania występuje większe tarcie a to przekłada się na wyższą temperature
kiedy olej syntetyczny smaruje, minerał już się szkl.....teorie o docieraniu na minerale, można wsadzić między ksiązki"
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez maki dnia Wto 21:44, 13 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffi_25
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Wto 21:55, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
No i MASZ 100% racji w tym co piszesz o temperaturach spalania oleju, tylko docieranie silnika nie polega na jego smarowaniu tylko dobrym płukaniu i chłodzeniu! A smarowanie w wysokich temperaturach jest mu potrzebne jak zaczynasz na mim latać a nie go docierać !!! Po to właśnie dociera się silniki na mineralnym oleju żeby nie pracowały na wysokich osiągach z wysokimi temperaturami i po to robi się docieranie na przelanym silniku żeby się ułożył jak trzeba i wytarł co ma wytrzeć na samym początku a nie na wysokich obrotach i wysokiej temperaturze.
WYSTARCZY PRZECZYTAĆ INSTRUKCJĘ OBSŁUGI KOSIARKI !!!
"ale po co czytać instrukcję przecież ja i internet lepiej WIEM !!!"
A NA KONIEC MAĆKU ZAPYTAM ILE DOTARŁEŚ SILNIKÓW BENZYNOWYCH ??? JEDEN CZY MOŻE GO JESZCZE NIE DOTARŁEŚ ???
A tak swoją drogą jak zaczniesz docierać markowy silnik typu ZDZ na syntetyku to powodzenia życzę - dwie godziny i ZATARTY!!! zapytaj kto docierał ZDZ.
Ostatnio zmieniony przez Graffi_25 dnia Wto 22:09, 13 Wrz 2016, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 7:12, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Utwierdzacie mnie w przekonaniu, żeby nie tykać spalin :-/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maki
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Śro 19:59, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
nie chcę prowadzić tej dziwnej konwersacji i przekonywać kogoś do swojego punktu widzenia i niektórych z moich kolegów. Czasy się zmieniają, niektórzy z Was jeszcze pamiętam kwestionowali działanie nadajników 2,4 GHz...a dzisiaj już większość modelarzy ich używa. I nie podlega to już dzisiaj dyskusji.
Odpisując Graffi-emu...
Już drugi silnik dotarłem olejem syntetycznym. Ich kondycja ma sie wyśmienicie.
A co do instrukcji ..
to spotkałem się tez z tym że jeden z producentów swoich ekstremalnie wysilonych silników napisał wręcz w prost w dokumentacji
"..nie wolno stosować oleju mineralnego.." i to w docieraniu i codziennej eksploatacji . Przypadek?
Acha,
i nie rozumiem jak można zatrzeć silnik na syntetyku, chyba tylko lejąc jakiś szit...który ma niską klase JASO, ISO czy API. Wiekszość z Was ..ja też do jakiegoś czasu....nawet nie kontroluje temperatury silnika, bo po co. A jest to b.ważne. Samą iglicą na czuja,czy ucho ....to gitare można tylko stroić
Tyle w tej materii.
P.s Szkoda mi tylko teraz tego Kolegi Łukasza, z Graffi-m dobrze żeśmy w "kotle namieszali".
Ostatnio zmieniony przez maki dnia Śro 20:02, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|