|
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario375
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Wto 19:11, 29 Sty 2013 Temat postu: Jaki silnik spalinowy? |
|
|
Powoli myślę o przejściu na spalinę i mam problem z dobraniem silnika do EXTRY rozp 120 cm i wadze pustego ok 600 g. Wydaje mi się że odpowiednia pojemność to ok 4 cm3. Silnik ma być niskobudżetowy czyli pewnie ASP, albo jakaś używka OSmaxa. Co o tym myślicie? I czy potrzebny mi będzie termometr, bo leży bezużytecznie Duratrax i bym go sprzedał, a czytając różne artykuły nie zauważyłem aby ktoś używał termometru.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek122
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Parczew
|
Wysłany: Śro 10:37, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Bierz OS, niezawdne silniki, ASP 2takty lubią gasnąć i są problemy z regulacją, miałem 2 OS, sprawowały się dobrze, nawet po kilku kretach nie było żadnych problemów, smiało je moge polecić. A do takiej extry 120cm to tylko silniczek 4cm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario375
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Śro 13:54, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A co z termometrem? Będzie potrzebny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek122
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Parczew
|
Wysłany: Pią 10:08, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Przerabiałem kilka silników spalinowych i benzynowych, nigdy nie korzystałem z jakiegokolwiek termometra, musiasz tylko uważać żeby nie przegrzać silnika przy docieraniu i będzie ok
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 12:36, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Obawiam się ,że 4 cm3 to za mały dla modelu akro rozp 1200 mm. Sillnik + elektronika i paliwo to minimum ok 600g
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario375
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Sob 17:33, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kris więc co proponujesz?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 20:27, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Na początek jak opanujesz latanie ' wkoło gruchy" to wystarczy 4 cm3. Musi być b lekki a i tak "spalina" o rozp 1200mm ,to będzie latająca bomba ,, łatwo go przeciągnąć nawet w locie poziomym
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario375
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Sob 14:58, 02 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Więc kupiłem silnik GMS .25 używkę, jeszcze nie dotarty jak zapewniał sprzedawca po przepaleniu 300 ml, jednakże wygląd wskazuje raczej na 3 litry, ale mniejsza o to, silnik pali od palca za pierwszym razem na zdezelowanej świecy (oczywiście zamówiłem już nowe). Przepaliłem zbiornik na bogatej mieszance, czasem zubażając i dawałem mu na chwilę wysokie obroty. Gdy się nagrzał tak że lekko parzyło, ale ślina się nie gotowała, gasiłem i pozwalałem mu ostygnąć, zrobiłem trzy takie cykle. Co dalej robić z tym silnikiem, dawać go do modelu i latać delikatnie, czy jeszcze go pomęczyć na stanowisku?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario375
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Sob 15:03, 02 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
kris napisał: | Na początek jak opanujesz latanie ' wkoło gruchy" to wystarczy 4 cm3. Musi być b lekki a i tak "spalina" o rozp 1200mm ,to będzie latająca bomba ,, łatwo go przeciągnąć nawet w locie poziomym |
Przewidywana waga max 1200 g, poza tym o akrobacji jeszcze mogę tylko pomarzyć, zresztą ten model to wersja bardzo niskobudżetowa, przeznaczona na naukę spalinek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario375
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pon 22:52, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
mario375 napisał: | Więc kupiłem silnik GMS .25 używkę, jeszcze nie dotarty jak zapewniał sprzedawca po przepaleniu 300 ml, jednakże wygląd wskazuje raczej na 3 litry, ale mniejsza o to, silnik pali od palca za pierwszym razem na zdezelowanej świecy (oczywiście zamówiłem już nowe). Przepaliłem zbiornik na bogatej mieszance, czasem zubażając i dawałem mu na chwilę wysokie obroty. Gdy się nagrzał tak że lekko parzyło, ale ślina się nie gotowała, gasiłem i pozwalałem mu ostygnąć, zrobiłem trzy takie cykle. Co dalej robić z tym silnikiem, dawać go do modelu i latać delikatnie, czy jeszcze go pomęczyć na stanowisku? |
Nikt nie doradzi??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek p
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka;)
|
Wysłany: Pon 21:12, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Skoro nie wiesz ile ma tak naprawde przepracowane ... powtórz to co zrobiłes i do modelu pakuj.... pierwsze loty bez katowania silnika....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek p
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka;)
|
Wysłany: Pon 21:13, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
a ze tak zapytam..... gdzie wy w sokołowie latacie,....?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario375
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pon 22:26, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No w Sokołowie to nie ma za bardzo gdzie latać, modelami z podwoziem latałem na Bartosie, o ile start to nie problem, to z lądowaniem trzeba trafić w niezbyt szeroką żwirówkę, natomiast modelami bez podwozia latam u ciotki na wsi pod Sokołowem, niestety brak możliwości lądowania na kołach. Szukam jakiejś miejscowki ale nie jest tak łatwo znaleźć w miarę równe miejsce i żeby jeszcze nikt psem nie poszczuł.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 6:36, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Pozostaje więc "siedlecki wariant"
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|