 |
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 11:40, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Że też nikt przez te lata nie opracował solidnych planów . Wszystko musimy robić od podstaw
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 11:50, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o "MM" to tylko zrobię ksero wręg Napewno jakiś Młodzian zrobi użytek z 'MM" / w co niestety już wątpię/
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 15:40, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję,że nasz tak nie skończy
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Muszę sie przyznać,że to ta konstrukcja zainspirowała mnie , a jest to ta sama, o której wspomniał Kamil
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Nie 15:59, 30 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baton
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁUKÓW
|
Wysłany: Nie 16:35, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kris ja mam coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 12:44, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Nareszcie dotarł zamówiony na Allegro nr. 5-6 *07 Aeroplanu wraz z płytą CD. A w środku rzuty wszystkih wersji i modyfikacji / w sumie 9 /i setki zdjęć i nie tylko. Można zacząć robić plany
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotr1978
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: hajnówka
|
Wysłany: Pią 16:43, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jakby była potrzebna pomoc, to mogę spróbować rozrysować pod laserek lub CNC, w sumie i tak miałem podjąć się tego projektu. Tylko potrzebna będzie szczera pomoc i współpraca. Widzę że samolot jest dość kwadratowy, więc może być bardzo interesujący i prosty temat.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 19:01, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tak po cichu liczyłem,że robotę rozdzielimy na kilka biur konstrukcyjnych i ośrodek wdrażania prototypów , nie zapominając o wytwórni laminatów. Obecnie powoli dostaję kręćka przez te dziewięć wersji , setki zdjęć i filmów. Jak trochę ochłonę to się odezwę
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karol p
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bogus
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 15:22, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ładny?????
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 22:07, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Najciekawsze jest to , że silnik odrzutowy odwrócony jest dyszą w kierunku lotu Widoczna z boku kadłuba dysza wylotowa
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pon 22:11, 14 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MACIEK
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Śro 21:04, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Hej krzysiu !
To tylko takie złudzenie..... ale ty chyba o tym wiesz.
Ale postanowiłem napisac bo kto jak kto ale Ty powinien nazywac rzeczy zgodnie z prawidłami. Wiec... Orlika nie napędza silnik odrzutowy tylko turbinowy. Anglojezyczni taki naped nazywaja precyzyjniej bo : "turboprop"
czyli turbinowo-śmigłowy
Pozdro !
Krzysiu, kiedy oblocik Wilgi ? sezon w pełni
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 23:06, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Z tym napędem to jest poważniejsza sprawa ,żeby to skwitować ,tak po prostu, silnik turbośmigłowy Z zasady w silniku turbośmigłowym turbina i śmigło, są na jednym wale. W przypadku "Orlika" jest to układ dwuwałowy. Napęd składa się z dwóch zespołów, wytwornicy spalin i częsci napędowej ,które nie są ze sobą połączone mechanicznie. Gazy wylotowe napędzają turbinę i przy pomocy rewersorów wydostają się na zewnątrz kadłuba. Turbina , poprzez przekładnie, napędza wał ze śmigłem. Ciąg sumaryczny składa się z ciągu śmigła i ciągu odwróconego na rewersorach. I tak kombinuję / jak ta baba z fabryki bombek od Smolenia/, gdyby to był "czysty"napęd turbośmigłowy to pilot grillowałby się w dyszy wylotowej Mimo wszystko ,to jest napęd turbośmigłowy . mogliby jednak ogłosić konkurs na nazwę takiego układu , np ; tyłem-do przodu.
A wracając do meritum sprawy ,silnik jak najbardziej odrzutowy a napęd oczywiście turbośmiglowy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MACIEK
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Czw 22:22, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Hej Krzysiu !
Ale nam sie temat zaczał
Nadal sądzę i wiem ze mam racje: ze to nie jest silniki ODRZUTOWY.
W silnikach odrzutowych energia przemieszczajaca samolot "do przodu" pochodzi z tzw: "energi odrzutu" (polecam eksperyment z napompowanym balonem, tj. napompowac i wypuscić. tutaj energi ktora przemiesci balon bedzie pochodziła z energi odrzutu gazu od balonu.
Wracajac do tematu to samolocik ze zdjecia napedza silnik P&W z rodziny PT6. Starsze wersje- czyli te ktore lataja w Radomiu- napedzał silnik czeski Walter M601-wzorowany notabene na silniku rodziny PT6.
W silniku Orlika Ciąg przemieszczajcu samolot do przodu pochodzi oczywiscie od śmigła, Śmigło napedza turbina. Ta zas kreci sie dzieki ENERGI ROZPRĘŻANEGO TERMODYNAMICZNIE GAZU. Gaz ten to nic innego jak spaliny powstałe w komorze spalania. Które maja odpowiednią temperature i cisnienie. Zespół Turbin zas odbiera te energie (temp+cisnienie=enegia) i zamienia na odpowiedni moment i obroty przekazywane na śmigło. Ta zasada jes BIEGUNOWO ODLEGŁA od zasady odrzutu (Patrz Eksperyment z balonem)
Krzysiu, gdziekolwiek na świecie wsakzujac na lotnisku na duzy samolot ze smigłem to kazdy zapytany człowiek znajacy sie na rzeczy powie Ci że to samolot z napedem Turbosmigłowym.
Samoloty Odrzutowe zas to te gdzie energia powodujaca ich przemieszczenie pochodzi z odrzutu np:F-16. F-15, F18, F-18. Mig-21, Mig-23, Mig-25, Mig-29 itp....
Panowie, Panie Krzysiu,
Samolot PZL-130 lata dzieki zespołowi napedowemu turbina-śmigło
a wiec : TURBO-ŚMIGŁOWEMU
Wszelkie inne nazewnictwo to pomyłka.
Pozdr
Maciek
P.S. Panie Krzysiu, Kiedy oblot Wilgi ? Tak wiele osób czeka....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 10:00, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Cały czas delikatnie sugeruje,że co innego silnik a co innego napęd. Jeśli chodzi o silnik to się zgadza. Odrzutowe to pojęcie ogólne, bardzo ogólne Pierwsze wersje Orlika miały silnik tlokowy, gwiazdowy, /240 kW/ wersja turbo powstała znacznie póżniej / na bazie 7 egz./. i coś mnie podkusiło zasugerować kolegom , którym i tak to wszystko lata ,że Orlik mając śmigło ma także silnik turboodrzutowy . Już żałuję że o tym wspomniałem. A napęd to zespół np. śmigło- silnik, wentylator-silnik, koło- silnik, w przypadku samochodów z napędem turbinowym możnaby pisać i pisać i pisać ..ale w tym szaleństwie to malo istotne, bo mam swój problem . Jaką przyjąć skalę dla silnika 50 cm3, jakie śmigło itd itd....Na bazie scanów muszę zrobić plany I to jest ważne , bardzo ważne.A scany wyglądają tak
PS.Wilga ma się dobrze.Muszę jeszcze poprawić mocowanie slotów , bo klejenie na styk, nie przeszło testów A z praktyki wiem / Świstak 4/,że stoty trzeba ustawić doświadczelnie, w trakcie oblotu , bo ich położenie wcale nie jest takie oczywiste .
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pią 10:09, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|