 |
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
izi90
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:20, 22 Sie 2012 Temat postu: REGULATOR I SILNIK |
|
|
Witam Panowie chciałem się zapytać czy nie wiecie jak się sprawdza regulator trójfazowy czy jest dobry?
Oraz jak można sprawdzić opór silnika po krecie podejrzewam że mógł się dostać piach i to mogło być przyczyną spalenia regulatora.Jest to silnik trójfazowy,więc jeśli silnik był przyczyną zgonu regulatora to muszę go wymienić a chciałbym mieć pewność że jest do wymiany!
Dodam że jestem początkującym modelarzem!
Pozdrawiam i proszę o rady!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 20:36, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Może masz zdjęcie tego "kreta"?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karol p
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 21:49, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Piach raczej nie spalił regulatora.
Wystarczy że w czasie uderzenia nie zdjąłeś gazu i silnik zablokowany chodził parę sekund.
Najprostszym sposobem sprawdzenia jakiejś części jest jej podmiana na inną sprawną.
Jeżeli chodzi o regulator, to jest to chyba jedyna metoda.
Silnik powinien mieć niewielką i taką samą rezystancję pomiędzy poszczególnymi kablami. Zarazem powinien mieć nieskończoną rezystancje pomiędzy kablem, a obudową.
Trzeba dokładnie obejrzeć wszystkie połączenia
pozdrawiam
karol p
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 0:22, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Zdejmij koszulki z przewodów silnika i zobacz w jakim stanie są te skrętki i przewody nawinięte na wirniku .Jeżeli nie mają przebarwień i uszkodzeń mechanicznych , albo wygiętej osi to chyba jest sprawny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffi_25
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Czw 17:45, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ujmę to tak opisz sposób zachowania się silnika po włączeniu sprzętu a wtedy będziemy wnioskować
Jeżeli nic kompletnie się nie dzieje znaczy że regulator umarł, ale jeżeli silnik po dodaniu gazu drga a nie chce ruszyć to silnik umarł przynajmniej takie są podstawowe objawy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
izi90
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:03, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie dzięki za sugestie i odpowiedzi!
Najlepszym i najprostrzym sposobem byłoby to co zaproponował karol tzn. sprawdzenia jakiejś części jest jej podmiana na inną sprawną.
Tylko przed zakupem nowego regulatora chciałem zapytać w ilu procentach według was to jest spalony regulator!Bo nie chciałbym wywalać kasy a potem się okaże że to nie regulator!objaw jest taki że po podłączeniu całego pakietu zanim było wszystko sprawne wydobywał się taki specyficzny dzwięk melodyjka jakby gotowości do lotu,a teraz nic nie słychać!Dodam że odbiornik ma zasilanie z regulatora i działa zasilanie do niego,jak również wszystkie inne sterowania lotki ster itp.oprócz silnika oczywiście.!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
izi90
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:37, 05 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Wątek uważam za zakończony! pomogła tylko wymiana regulatora wraz z silnikiem!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karol p
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 5:56, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Bardzo prawdopodobne, że zrobiło się zwarcie w silniku przez co spalił się regulator.
Musisz poćwiczyć nawyk zdjęcia gazu w trakcie kretowania.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waldi
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Pią 7:07, 07 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ćwiczenia w kretowaniu??? To może być droga zabawa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 7:27, 07 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
karol p napisał: | Bardzo prawdopodobne, że zrobiło się zwarcie w silniku przez co spalił się regulator.
Musisz poćwiczyć nawyk zdjęcia gazu w trakcie kretowania. |
Ostatnio rozwaliłem helik w idle-up przez ten nawyk
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|