|
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 10:34, 14 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
dobra dobra a kiedy oblot ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 10:44, 14 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Oblot? Nie wiem, robota ta co została raczej czasochłonna- oklejanie taśmą jest upierdliwe na max... poza tym nie mam jeszcze regla, serw, podwozia...
A tak w ogóle to wolałbym oblot jak już błocka nie będzie
Czas pokaże
----------------------------------------------------------------------------------
Prace powoli posuwają się do przodu:
26) Skrzydło wstępnie oklejone:
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz trzeba to jakoś skleić do kupy, między płatami wykonanymi w/g planów przy zastosowaniu łącznika ze wznoisem powstaje taka śliczna szczelina:
[link widoczny dla zalogowanych]
...nie pozostaje nic innego jak przyciąć pod kątem i skleić, tak też zrobiłem...
27) A oto skrzydło w jednym kawałku:
[link widoczny dla zalogowanych]
28 ) Teraz wyważanie - jedna z połówek skrzydła wyszła trochę lżej więc wkleiłem w końcówkę odrobinę żalastwa
[link widoczny dla zalogowanych]
29) Następnie przygotowałem balsowe nakładki pod gumy mocujące skrzydło. Niestety nie miałem pod ręką nic innego niż balsa 3mm (trochę za grube-trzeba będzie zeszlifować). Nakładkę przednią musiałem wyprofilować nie tylko zgodnie ze wzniosem, ale też profilem skrzydła:
[link widoczny dla zalogowanych]
30) Przymiarka przed wklejeniem nakładek - aby nie kleić balsy do taśmy wykonałem odpowiednie wycięcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
31) Czas na dokończenie oklejania skrzydła, z "malowaniem" poszło szybko, najbardziej pracochłonne okazały się oznaczenia samolotu:
a) fotka, linijka, kalkulator w dłoń... i można było zacząć tworzyć wzornik
[link widoczny dla zalogowanych]
b) po dłuuuuuższej chwili oznaczenia gotowe do przeniesienia na płat
[link widoczny dla zalogowanych]
32) A oto efekt końcowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dotychczasowy czas budowy: 19 wieczorów
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Pon 13:38, 25 Lut 2008, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 9:11, 25 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
33) Jak się okazało macha silnika na wcisk to nie był dobry pomysł, zdecydowałem się użyć patentu zastosowanego wcześniej w owiewce:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak w ogóle to chyba wada konstrukcyjna... w sumie 6 silnych magnesów w okolicy silnika i regulatora... co myślicie?
34) Aby piankolotowi dodać trochę wyglądu oszlifowałem kadłub przed oklejeniem:
[link widoczny dla zalogowanych]
35) Oklejanie kadłuba:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
36) Gotowy kadłub:
[link widoczny dla zalogowanych]
37) Czas na statecznik pionowy:
a) budowa i oklejanie bez komentarza - dokładnie to samo co przy stateczniku poziomym
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
b) wklejanie do kadłuba
[link widoczny dla zalogowanych]
Nieśmiertelna ekierka zapewnie kąt prosty między statecznikami.
// zleciały 22 wieczory //
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Pon 9:16, 25 Lut 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 9:44, 25 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
świetnie to wygląda
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 12:08, 25 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki Kamil, już zwątpiłem, że ktoś to w ogóle czyta
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 14:49, 25 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Czytamy jak najbardziej i podziwiamy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 15:09, 25 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Jasne Zdzichu, z naciskiem na podziwianie
W sumie to nie dla Was robię te fotorelacje tylko dla potencjalnych nowicjuszy, tyko jakoś nowych nie widać....
Trzeba by jakąś akcję reklamową w przedszkolach zrobić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 8:31, 26 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
38 ) Niby żaden postęp, tyle że wszystko w "kupie"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dojechała też paczka z resztą wyposażenia, w modelu zamontowane będą:
- silnik BL E-Max 2215/25
- regulator Dynam 25A
- pakiet Zippy 1800mAh 3s1p 20C
- 2 serwa TowerPro SG-91R
- odbiornik Jeti Rex5MPD
Niby za dużo mocy, ale taki silniczek się przewracał w szufladzie...
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Wto 8:32, 26 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 15:03, 26 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
podobuje mnie siem
kiedy oblot ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 15:27, 26 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Jak Bóg da a Partia nie zabroni
Jeszcze podwozie, wyposażenie i wyważenie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 11:53, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
39) Po fakcie stwierdziłem, że klejone na styk stateczniki nie preżyją nawet transportu na lotnisko, dołożyłem więc cztery balsowe wzmocnienia- od góry między statecznikami, od dołu między statecznikiem poziomym a kadłubem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozostało okleić je na czerwono, żeby nie rzuczały się w oczy.
40) Montaż serw, dźwigni i popychaczy:
a) gorąco polecam zastosowane tutaj dźwigienki
[link widoczny dla zalogowanych]
świetnie nadają się do modeli depronowych gdzie nie bardzo jest w co wkleić normalną dźwignię- tutaj wystarczy w powierzchni steru zrobić dwa otwory na wylot, włożyć dźwigienkę, z drugiej storny nałożyć ściśle dopasowaną i o sporej powierzchni podwójną podkładkę i przykręcić dwoma nakrętkami - szybkie, pewne i w razie złamania łatwo wymienić dźwigienkę na nową
b) depronowo(pod spodem)-balsowa półeczka na serwa:
[link widoczny dla zalogowanych]
wiem, wiem... popychacze krzywe... na etapie budowy kadłuba źle wkleiłem osłonki bowdenów co później się BARDZO zemściło, dokładając, że zamiast snapów zastosowałem zwykłe Z-ki --> musiałem giąć druty wewnątrz kadłuba ile się nakląłem i napociłem przy tym to moje... mimo wszystko można było zrobić to lepiej ale już naprawdę nie miałem zdrowia
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Śro 11:57, 27 Lut 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffi_25
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Czw 7:59, 28 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
HAHA dobre ten sam błąd popełniłem parę razy aż doszedłem że najpierw Z-tkę robi sie przy serwie a potem sporo prostrze jest zrobienie jej przy sterach
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 9:13, 28 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Graffi_25 napisał: | HAHA dobre ten sam błąd popełniłem parę razy aż doszedłem że najpierw Z-tkę robi sie przy serwie a potem sporo prostrze jest zrobienie jej przy sterach |
Nie dokładnie akurat o to chodzi, ja giąłem w środku nie Z-kę tylko ogólnie w dwóch płaszczyznach musiałem giąć drut bo źle wkleiłem wcześniej rurki.
Tak czy siak... doświadczenie przychodzi powoli...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 10:43, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
41) Podwozie główne:
W/g planów podowzie powinno być wykonane z drutów stalowych hartowanych 2,0 i 1,5 mm. Jeśli ktoś z Was wie, gdzie to w Siedlcach kupić to na przyszłość byłbym wdzięczny za podpowiedź. Tym razem z braku innych pomysłów zastosowałem szprychy rowerowe.
a) odpowiednio wygięte i przycięte druty wstępnie skleiłem przy pomocy CA
[link widoczny dla zalogowanych]
b) następnie miejsce połączenia owinąłem cienkim drutem miedzianym, niestety w "izolacji" (drut nawojowy z silnika) i starałem się zlutować...
[link widoczny dla zalogowanych]
c) wyszedł z tego w sumie pancerzyk cynowy a nie lut
[link widoczny dla zalogowanych]
I tu proszę może mnie ktoś uświadomi: nie mogłem tego porządnie zlutować (w sensie cienką warstwą) - przez drut który użyłem, przez kiepską lutownicę (małej mocy transformatorówka) czy przez dwie lewe ręce?
d) "luty" zabezpieczyłem termokurczkami- może zabezpieczenie to źle powiedziane, raczej schowałem pod nimi luty, żeby się nie denerwować tym widokiem
[link widoczny dla zalogowanych]
e) montaż kół- wykorzystałem tutaj zaciski pozyskane z kostki elektrycznej:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
f) gotowe podwozie:
[link widoczny dla zalogowanych]
42) Przymiarki podwozia – jak widać kupiłem za duże koła (70mm), za to może bez problemów da się wylądować na trawie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Możliwe że dodam jeszcze atrapy amortyzatorów, zmienię koła na mniejsze i dodam owiewki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 13:14, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Szprychy to nie najlepszy pomysł na podwozie, są za miękkie. Drut stalowy w Siedlcach... raczej prywatnie bo w sklepach raczej nie znajdziesz. Ja zawsze kupuję wysyłkowo przy okazji jakichś zakupów. Jeśli chodzi o lutowanie to "owijka" z drutu miedzianego musi być bez izolacji, całość smarujesz płynem do lutowania bo kalafonia nie wytrawi stali - trochę mocniejsza lutownica. Ja na koniec po lutowaniu dokładnie czyszczę te miejsca i zabezpieczam lakierem lub farbą bo inaczej wszystko śniedzieje od kwasu. Duże kółka to wygodne przy starcie do rozpędzenia się, przy lądowanie to nie jest aż tak istotne. Model rozpędzony w powietrzu wyląduje bez problemu o ile nie wpadnie w jakąś koleinę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|