zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 19:56, 11 Sie 2011 Temat postu: Szybowiec/motoszybowiec MEFISTO z firmy Blejzyk |
|
|
Kolejny model szybowca. Tym razem MEFISTO firmy Blejzyk z Łodzi. Model będzie wykonany w dwóch wersjach... jako szybowiec do startu z holu gumowego a po zmianie "noska" jako motoszybowiec. Zestaw zamówiony i zakupiony w firmie BLEJZYK.
Rozpiętość: 1900 mm, Długość: 937 mm, Waga: 450 g .
SKRZYDŁO: dzielone, lotki, usterzenie w układzie V, profil HM 1033, konstrukcja płata: styropian kryty fornirem. Kadłub: 100% laminat, usterzenie balsa.
Znakomity szybowiec konstrukcji laminatowo-kompozytowej, klasa tzw. HLG OPEN ( Hand Launch Glider - model do wyrzutów z ręki ). Płat stanowi rdzeń styropianowy kryty fornirem topolowym. Kadłub modelu wykonany jest w całości z niezwykle lekkiego przy tym wytrzymałego laminatu o idealnie gładkiej powierzchni ( wyjątek stanowią "szwy" widoczne na łączeniu półówek kadłuba ) . Nos kadłuba jest nasuwany jak "skuwka " na element wewnętrzny , który mieści serwomechanizmy i elektronikę. Model ma w pewnym sensie kadłub złożony w przedniej części z 2 warstw.
Ze względu na ograniczenia czasowe model będzie powstawał raczej powoli ale poleci jeszcze tego lata.
Płaty modelu wymagają obróbki... szlifowanie, lakier, szlifowanie... do skutku ale przewiduję 3 warstwy lakieru nitro. Na razie wycięte otwory pod serwa HITEC HS-125 MG. Otwory zalaminowane od wewnątrz tkaniną szklaną "25" aby odizolować lakier nitro od styropianu.
Przygotowane firmowo lotki są wykonane w wersji bezszczelinowej.
Kadłub i dwa noski. Jeden będzie przygotowywany do wersji motoszybowcowej.
Wyciąłem otwór dostępu do odbiornika.
Zdjęty nosek. Na razie wyciąłem otwór w kadłubie, przygotowałem i wkleiłem półkę na serwo steru wysokości (GWS..... MG). Steru kierunku nie będzie.
Pierwsza faza przygotowania noska do odcięcia. Miejsce cięcia okleiłem taśmą malarską. Wykonałem szablon z kartonu tzn. wyciąłem w nim okrągły otwór fi 30mm, nałożyłem na nosek ze skłonem w dół, odrysowałem i obciąłem nosek.
W modelu będzie silnik czeskiej firmy HVP "HCS Roton 150W/8".
Dane techniczne:
* Zasilanie: 2-3 Lixx / 6-10 Nixx
* Obroty: 1500 /V
* Prąd biegu jałowego: 1,2A / 10V
* Max. sprawność: 79%
* Zalecany zakres prądów: 8 - 18A
* Max prąd: 20A / 30s
* Opór fazowy: 12,7mOhm
* Wymiary: 27,8 x 33,5 (śr x dł)
* Śr. wału: 3,17mm
* Masa silnika: 70g
* Ilość pól: 12
* Zalecany timing: 20 - 23°
Ster wysokości w układzie "V" (pierwszy mój taki model). Przyklejone części steru do podstawy mocującej do kadłuba, u góry wklejona trójkątna listewka balsowa pod mocowanie śrub. Górna część zalaminowana dwoma warstwami tkaniny a spód jedną warstwą. Dodatkowo położyłem po jednej warstwie tkaniny na końcówkach lotek pod orczyki steru wysokości... na zdjęciu nie widać bo robione było przed laminowaniem.
W płacie wklejone klocki pod śruby mocujące płat oraz wykonany otwór na szufladę (okrągłą) i bagnet z pręta węglowego fi 6mm.
Mocne serwo wysokości GWS..... MG
Ostatnio zmieniony przez zdzisiek dnia Czw 20:44, 11 Sie 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|