|
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 8:23, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
kris napisał: | Trochę szczegółów ? bardzo proszę , jast ich mnóstwo |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 16:52, 14 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 17:34, 14 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
ja już skupuje detale do Seniorowej Wilgi
oczywiście będzie modyfikacja na polską wersję oznakowania
Ostatnio zmieniony przez Kamil dnia Pią 17:34, 14 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 13:40, 15 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Przed przystąpieniem do roboty zważyłem formę ,2190 g . po robocie ,po dwukrotnym odessaniu nadmiaru żywicy, 2500 g. Rachunek prosty, 37 dcm2 ważyło 310 g czyli 1 dcm2 laminatu na pokrycie skrzydła waży 8,4 g. /tyle co małe serwo /
Połówka skrzydła Extry wykonana tą technologią / zewnętrzna warstwa laminatu , tkanina 160 g /m2, pianka konstrukcyjna, tkanina 100g/m2,wszystko wyk. metodą podciśnieniową/ do tego dzwigar laminatowy powinna zmieścić sie w wadze :75 dcm2 x 84 g+ 250 g /dzwigar/= ok 900g, oczywiście jedna połówka Może dużo a może i nie, zważywszy na to że tak jest twarde i wytrzymałe ,że mozna poważnie osłabić natrętnego i wścibskiego kibica / Pi ....ka/
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Nie 13:51, 16 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin-rc
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Debe Wielkie
|
Wysłany: Śro 12:30, 26 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
hej Kris. Puscilem ci kilka pytan na priv, Odpisz jak bys znalaz chwile. I czekam ...czekam ....czekam cierpliwie na koleja relacje z budowy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 0:26, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
A tak powstaje nowa lotka i klapa /dopiero po sklejeniu rozcinam je/
Nasączony rowing układam na klejonej krawędzi.skręcam formę a za pomocą cienkiej rurki dokładnie ukladam rowing
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 0:52, 29 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Z duralowego kątownika 25x10 przez kilka godzin wycinam i przykręcam zawiasy klapy i lotki
Klapa szczelinowa spełnia swoje zadanie pod warunkiem,że oś obrotu będzie w odpowiednim miejscu.Część powietrza przepływając między skrzydłem i klapą /dysza/ przedostaje się nad klapę, a że ma o wiele większą prędkość /mniejsze ciśnienie / przysysa strugę powietrza płynącą nad skrzydłem. W efekcie nawet przy kącie wychylęnia ok 60 stopni nie następuje oderwanie strug a współczynnik siły nośnej Cz rośnie o 30%
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Sob 1:07, 29 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 21:48, 01 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Lotki i klapy mają cztery lewe i cztery prawe"zaślepki. Niby drobna sprawa ale konieczna
Tym razem musiałem wykonać formę pozytywową.Gruby plexiglas /5 mm/ nadaje się idealnie , tak jak i płytka do wytrawiania obwodów.Krawędzie formy są zaokrąglone,żeby tkanina swobodnie układała się na formie
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pon 23:37, 01 Gru 2008, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 14:17, 02 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Po wyjęciu z formy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 23:28, 05 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Następne wyzwanie to skrzela.Temperaturę żelowania najprościej osiągnąć przez obniżanie lamp promiennikowych.Ale ostrożnie, łatwo przegrzać dlatego na laminacie leży termometr
Szybciej by było,gdyby zawiasami zajął się jakiś konkretny fachowiec
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pią 23:35, 05 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffi_25
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Nie 19:13, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Krzysiu laminat sie wygrzewa w 80 stopniach a te lampy napewno tyle nie dadzą a i cos ostatnio cisza tutaj wiec sie znowu dopominam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 10:39, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ba, trzeba mieć odpowiedni 'pojemnik" z termostatem, no i ta temperatura 80 stopni ,niestety dla mojej żywicy nieco za wysoka . Za pierwszym razem umieściłem lampy na wysokości ok 7-10 cm i przegiąłem "pałę", wypaliłem dziury Dobrze ,że mam jeszcze sprawny węch No i najkorzystniejszy układ , to taki, gdy laminat "sezonujemy" w strumieniu gorącego powietrza.
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pon 10:56, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffi_25
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Pon 10:48, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Mądrego to i warto poczytać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 12:56, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Po kilku próbach wyszly nareszcie skrzela /oczywiście sklejane w formie/
i podpory pod skrzela.Być może po oblocie trzeba będzie skorygować kąt nachylenia skrzel /to byłby peszek/
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pon 13:32, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 16:41, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Z duralowego / fi 30 mm/ łacznika skrzydła ,odcinam kawałek tulejki i skręcam szpulkę .Zabezpieczam ją przed przyklejeniem i na tak zrobionej formie pozytywowej , z laminatu robię szpulkę.
Z tak zrobionej szpulki, odcinam kołnierze, które będą stanowiły wzmocnienia
kadłuba,bo pomimo trzech warstw tkaniny 100g/m2 z której jest zrobiony kadłub jest to najbardziej obciązone miejsce kadłuba.
W kadłubie wycinam dwa otwory fi ok.33mm,,wiercę przez kadłub i kołnierze po trzy otwory fi 2-2,5 mm i ustawiam położenie tulei laminatowej w kadłubie .Gdy wszystko gra ,sklejam kołnierze z kadłubem
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pon 17:02, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|