 |
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 19:45, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Z blachy , ok 1 mm grub. / oklejonej folią samoprzylepną / zrobiłem formę
Z samego rana przyjechaly akumulatory
Wszystko co tylko można ,umieszczam z samego przodu, zaraz za przednią wregą
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baton
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁUKÓW
|
Wysłany: Wto 20:00, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
ktoś tu nam mocno się śpieszy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 20:32, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie ma paniki. parę problemów jeszcze mam do rozwiązania, także spokojnie do świąt to jeszcze potrwa
PS . Zelkot na formę P 11 w drodze. "matka" zagłaskana sezonuje się, jednym słowem wszystko zgodnie z harmonogramem.
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Wto 20:36, 17 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marekdziubak
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Śro 12:10, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
kris napisał: | "matka" zagłaskana |
No i dobrze nie ma to jak "niezagłaskana" kobita w domu
Ładnie idą prace.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 13:36, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Na metaplexie z kilku warstw tkaniny rowingowej 300 g/m2 wylałem plaszczyznę dodając do żywicy biel tytanową i zagęszczacz , o wymiarach ok 80 mm x 300 mm .Zrobiłem z laminatu kątownik 40 x 40 mm
Po wycięciu gniazd pod serwa przykleiłem do w/w płaszczyzny
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Czw 13:37, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 18:59, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jak mówią koledzy , chrup, chrup i ..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marekdziubak
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Czw 19:25, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Natürlich chrup chrup ładnie prace się posuwają...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 21:18, 08 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
W tym miejscu będzie serwo klap / TowerPro MG 995 /
W podobny sposób "załatwię" serwa lotek
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Wto 21:27, 08 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 23:20, 10 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ostatnia faza montażu serw klap i lotek
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Czw 23:22, 10 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 11:07, 06 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Serwo silnika musi być na wrędze silnikowej
Są dwa sposoby dotarcia do zakamarków pierwszej wręgi kadłubowej / oczywiście w celu wywazenia/. Pierwszy to , odkręcana cała pierwsza wręga / P 11 c/, drugi to otwór teczniczny we wrędze, na co się w końcu zdecydowalem. A co to za " poduszki" ? A tak sobie kombinuję / dla zasady/, kosztowalo mnie to całe 8 PLN a nie 40 PLN Niech producenci i pośrednicy uważają bo modelarze zaczynają liczyć
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Wto 11:37, 06 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 13:50, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba ostateczna wersja rozmieszczenia elementów.
Zbiorniki paliwa przesuwam maksymalnie do przodu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 13:35, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Lubię buszować po modelarskich forach i ostatnio zainteresował mnie temat czysto teoretyczny. [link widoczny dla zalogowanych] Z uwagi na to ,że nasi forumowicze też tam bywają chciałem dorzucić swoje przemyślenia , bo temat na tamtym forum tak się " zamotał ", że nie można go w takim stanie zostawić . Zaczęło się dość dobrze , ale padly pytania bez odpowiedzi i wniosków końcowych. Sprawa zaczęła się motać gdy, ktoś wrzucił kąt zaklinowania skrzydła. Moje plany Wilgi o takich sprawach nic nie mówią a jest to ważna sprawa. Niektóre definicje łączą go z kątem zaklinowania statecznika poziomego , a to nie zawsze jest trafne . Kąt zaklinowania skrzydła powiązany jest z osią pdłuzną kadłuba. Maksymalna prędkość / minimalny opór czołowy/ występują wówczas, gdy podłużna oś kadłuba a nie statecznika poziomego ,pokrywa się z kierunkiem lotu.Wartość tego kąta zależy od rodzaju profilu i prędkości maksymalnej samolotu- modelu / zależność jest odwrotnie proporcjonalna, im większa prędkość tm mniejszy kąt. W praktyce wystarczy 2-3 stopnie kąta zaklinowania skrzydła , żeby przy prędkości maksymalnej modelu , powstała siła nośna ,zrównoważyła ciężar .Kąt zaklinowania jest wartością stałą i / konstrukcyjną/ jak kąt wzniosu, jak kąt skosu czy zbiezność kół w samochodzie I to jest oczywiste , jak zmienia się kąt natarcia skrzydła to i kąt zaklinowania automatycznie. Ale kąty te, są z dwóch różnych bajek.
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pon 15:09, 19 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 16:05, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Na planach mojej Wilgi jest taka linia 'bazowa" względem której będę ustawiał pozostałe , kluczowe kąty / kąt zaklinowania silnika , niektórzy mówią wykłon ,kąt zaklinowania skrzydła(2) i statecznika (0). Przed oblotem wskazane jest obliczyć położenie środka ciężkości bo to od niego zależy stateczność i sterowność. Warunkiem stateczności jest to, aby środek ciężkości był przed środkiem równowagi obojętnej lub konkretniej, wyważenia krytycznego, uwzględniając oczywiście zapas stateczności.Przy cięciwie skrzydła 335 mm ,tylne skrajne położenie środka cięzkości ,uwzględniając zapas stateczności / 25%/ wyniósł ok. 140 mm od noska. Wg wzorów Schiera. Wg anglosaskich naukowców przy założeniu 15% zapasu stat wyniósł 160 mm /http://adamone.rchomepage.com/cg_calc.htm/. Wg tego programu / [link widoczny dla zalogowanych] lubię tą stronkę/ przy 15% zapasie też wychodzi 150 mm od natarcia.
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Śro 17:27, 21 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 11:15, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nareszcie dokończyłem wręgi. po wycięciu drzwi i okien kadłub straci sztywność i wręgi są niezbędne
Z kawałka skrzydła zrobiłem formę
Kołki ustalające jakoś mi nie " leżaly'
Jeszcze tylko zabezpieczenie, żeby skrzydła nie wysunęły się z kołnierzy
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pią 12:21, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 12:38, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Tymi wystającymi uszami steru wysokości nie zajmuj się . Wycinam je ze sklejki. Tam jest "zmodyfikowany" profil symetryczny , wyważenie aerodynamiczne steru / żeby zmniejszyć siły na sterze wysokości/, a reszta chyba czytelna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|