|
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bogus
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 11:57, 10 Maj 2010 Temat postu: Niedziela 09.05.2010r. Oblot PZL P-11C. Część II. |
|
|
Pogoda tego dnia nas nie rozpieszczała. Najpierw słoneczko, potem wiatr i deszcz.
Koledzy z Łukowa z modelem P-11 przyjechali troszkę później.
Wszyscy byli ciekawi jak wygląda nowy samolot zbudowany wspólnie przez Krzysztofa, Darka i Marcina.
Zaczęło się od wycieku paliwa z przewodów. Trzeba było zdjąć osłonę silnika i naprawić drobne uszkodzenie.
Potem, gdy model był gotowy do startu, zaczął wiać duży wiatr i zaczęło padać.
Wszyscy czekali na poprawę pogody.
Niestety, pogoda pokrzyżowała pierwszy start.
Film z przygotowania do pierwszego lotu.
http://www.youtube.com/watch?v=g07R7DYAe6c
Cdn...
Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Pon 18:06, 10 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil ukf
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 16:57, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Boguś, trzymasz w napięciu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bogus
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 18:00, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Oj tak, trzymam, trzymam.
Wszyscy cierpliwie czekali, aż się niebo zlituje i przestanie padać.
Niebo zlitowało się. Darek szykuje maszynę do lotu.
Film z pierwszego lotu:
http://www.youtube.com/watch?v=hoxc2N1KgCY
Po locie:
Przed drugim lotem:
Film z drugiego lotu:
http://www.youtube.com/watch?v=LKLmq_gSU1s
Po locie:
Po lądowaniu zrobiła się mała dziurka.
Film z trzeciego lotu:
http://www.youtube.com/watch?v=2xGJmZ1ZVds
I po lotach. Jeszcze tylko zdemontować samolot i do domku.
Odjechał samolot wraz z piękną dziewczyną Marcina.
Na koniec II części piękna sylwetka P-11C w całej okazałości.
Cdn...
Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Pon 18:55, 10 Maj 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil ukf
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 20:19, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Relacja jak zwykle super! p11 w tym wydaniu przypomina bardziej nadmiarem mocy akrobata 3d, niż makietę myśliwca cudny!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffi_25
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Pon 20:26, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kamil myśliwce też miały spore silniki nie zapominaj, że to myśliwce!
Właśnie z tego powodu, że p11 miała wielki i ciężki motor miała tak krótki przód!!!
OCZYWIŚCIE MALOWANIE MODELU TEŻ SIĘ ZMIENI
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 20:58, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Po odczytaniu danych z "czarnej skrzynki" /widoczna na przedostatnim i ostatnim zdjeciu/ . start: 16.51. 23 sek, w 3 sek oderwanie , wznoszenie na prędkości 52-66 km/h, do wysokości 30 m itd... max wysokość 177 m, max prędkość 91 km/h. Podejście do lądowania ok 55km/h ,wyrównanie i wytrzymanie 45-40 km/h. Lądow. 16.54.56 sek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil ukf
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 21:03, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
jasne Marian, ja doskonale sobie zdaję z tego sprawę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baton
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁUKÓW
|
Wysłany: Wto 13:16, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Boguś jak zwykle niczego nie przegapił.Tak trzymaj oki ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MACIEK
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Wto 18:41, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Hej Krzysiu !
Co to za "czarna skrzynka" . Mozesz podrzucic fotke bo na zdjeciach z P11 nie widze tego urzadzenia.
pozdr
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 22:18, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Oczywiście ,że mogę
Waga 70 g. Rejestruje prędkość, wysokość i położenie / GPS/. Po lotach zgrywa się dane na komp.W/w dane zapisuje co sekundę . Z Google Earth zgrywa się mapę i rysuje na niej całą drogę / wszystkie loty na paralotni też rejestruję / Przyklejony jest taśmą tuż za skrzydłem gdzie będzie owiewka . Oczywiście nie muszę nikogo przekonywać, jak te urządzenie ułatwia pracę Komisji Badania Wypadków Lotniczych
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Wto 22:40, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 7:52, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Fajna zabawka i nawet widzę nie przesadnie droga
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffi_25
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Śro 10:35, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kamilu tak dla uświadomienia twojej głowy !!!
P.11c z silnikiem Gnome-Rhone 9Krse (560/610 KM).
P-51 Mustang. ... Mustang I miał silnik Allison V-1710-F3R o mocy 1100 KM
Ostatnią wersją Mustanga był P-51H. Samolot w tej wersji posiadał podwyższone usterzenie i silnik V-1650-9 (2218 KM).
DLA PORÓWNANIA
EXTRA 330 silnik w wersji AEI-580 o mocy 245 kW 392KM
CAP 232 Silnik rzędowy tłokowy Textran Lycoming AEIO-540-L1B5 o mocy 224 kW 360KM
Więc nie wydaje mi sie że ten model to 3D, myślę że brakuje mu jeszcze do myśliwca !!!
ZANIM COŚ SKOMENTUJESZ ZAJŻYJ CHOCIAŻ DO NETU NIE MÓWIĄC JUŻ O KSIĄŻKACH !!!
MĄDROŚCI MĄDRZEJSZE OD TELEWIZORA ZACHOWAJ DLA SIEBIE !!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 11:17, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Graffi_25 skoro już masz takie dane- jak długiego rozbiegu potrzebował P11c? I jak się to ma w skali do Waszego modelu? Tak z ciekawości a nie przez złośliwość
edit:
Już sobie odpowiedziałem: rozbieg 99 metrów. Skala +/- 1:5? To wychodzi niecałe 20 metrów dla modelu. Chyba jednak trochę szybciej się "zabiera"?
Żeby nie było - nie jestem malkontentem - model jest piękny, chylę czoła, dla mnie może i z ręki startować. Ale nie "krzyczcie" na chłopaka
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Śro 11:33, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffi_25
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: Śro 12:55, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ja bym bardziej pokusił się o porównanie masy do mocy silnika
Waga prawdziwego to 1147.5 + paliwo i pilot 1650 przynajmniej tak podaje tabela
Waga modelu to 7.8kg i moc silnika 5.6 KM stosunek mocy do wagi troszkę lepiej niż w orginale!
Jeżeli zaś chodzi o rozbieg to nie jest on wprost proporcjonalny tak samo jak powierzchnia skrzydeł !
Przy skali 1:5 powierzchnia skrzydła zmniejszy się dokładnie 25 razy więc jeżeli przyjmiemy że w taki sam sposób zmieni się rozbieg to ze 100m zostanie nam 4m i jesteśmy stosunkowo blisko orginału
Tym bardziej że i prędkość maksymalna zmieniła się z 350 na 91km
Pozdrawiam wszystkich i chylę czoła nad rozważaniami bo projektująć skrzydło miałem jakieś 3 tygodnie na to żeby sobie to wszystko przeanalizować i efekty zaskakują nawet mnie !!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 13:17, 12 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wyjaśnienia.
Mi tam tylko o to chodziło, że "opierdzieliłeś" chłopaka, a moja pierwsza myśl po obejrzeniu startu była podobno jak Jego - "niezłego kopa ma model".
Co do "wprost proporcjonalności" to jestem jednak zdania, że skala to skala, a jak się zmienia powierzchnia w skali to juz chyba naturalne, że nie liniowo.
Że model ma nadmiar mocy do wagi w porównaniu do oryginału to chyba właśnie o tym jest mowa -> MA KOPA!
ps. jak tam graty dla Suchego?
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Śro 13:22, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|